tiistai 12. huhtikuuta 2016

The very best tea break of the week

Eilen tulin töistä iltapäivällä ihan nälkäisenä. En saa eväitä tehtyä oikeastaan ikinä, mutta nyt oli kotona onneksi pulla odottamassa! Se piristi ajatusta jo pitkän aamupäivän aikana. Kotiin tullessa söin tietysti ensin leipääkin, mutta perusvoikkareita puolityhjästä jääkaapista ei jaksa paljon valokuvailla. Joskus pullataikina kyllä onnistuu ihan huippuhyvin. Tulee kuohkeaa ja kerrokset ovat juuri sopivasti tahmeita, mutta irtoavat toisistaan helposti... Aina ei onnistu niin hyvin, mutta nyt oli kyllä ihan viikon paras teebreikki heti maanantaina. Joskus pitäisi varmaankin koittaa panostaa pullien ulkonäköönkin hiukan, mutta koskaan ei maltti riittä sellaiseen. Kun leipoo pullaa vain harvoin, niin melkein tuntee maun suussaan jo taikinaa alustaessaan. Sitten onkin aina kiire saada korvapuustit äkkiä syötäväksi. Ei silloin ole aikaa minkäänlaiselle perfektionismille. ;)

----   

I came home yesterday after work nearly starving. I hardly ever pack any sacklunch, so I'm mostly quite hungry once I arrive home.  Thus, already the thought of this traditional Nordic cinnamon pastry that was waiting for me at home made me happy! I did eat first a sandwich, but there's not much to report on that. Especially when a refridgerator looks almost empty after the weekend... Dough for these pastries turned out perfect this time! It's not always a case though. I think once I should probably put bit more effort into getting shapes nicer. However, my problem is that I bake these traditional things far too seldom. When I do I already have the taste of it in my mouth while making the dough. That in turn makes me always hurry to try get them out of the oven as fast as possible. There's no time for any perfectionism. ;)  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti